Materská škola je otvorená od 7:00 do 17:00 každý pracovný deň Celodenná/poldenná starostlivosť pre deti vo veku od 2-6 rokov Výučba prebieha najmä formou zážitkového učenia Preferujeme malý počet detí v triede (13-16 detí), kladieme veľký dôraz na individualitu dieťaťa a rešpekujeme jeho záujmy a potreby Vytvárame pre deti prirodzené cudzojazyčné prostredie našou denno-dennou komunikáciou v anglickom jazyku Máme vlastný priestranný dvor s ihriskom a preliezkami a vlastné parkovacie miesta pred budovou materskej školy V budove materskej školy je umiestnený vyhrievaný detský bazén, ktorý slúži na predplaveckú prípravu detí navštevujúcich materskú školu Materská škola má v prvom rade plniť úlohy, ako je socializácia, učenie sa schopnosti spolupráce, komunikácia s rovesníkmi, prispôsobovanie sa režimu materskej školy, prejavovanie svojich požiadaviek, tvorivosť, rozvoj telesných Výskumy vedcov a lingvistov za posledné desaťročia jednoznačne zastávajú názor, že čím skôr sa dieťa začne učiť jazyk, tým lepšie. „Okno príležitostí“ je pomenovanie, ktoré ohraničuje obdobie, kedy je najlepšie začať s osvojovaním si V našej materskej škole aplikujeme anglický jazyk do Školského vzdelávacieho programu, t.j. do bežných organizačných foriem denného poriadku počas celého týždňa. Našou hlavnou náplňou je celostný rozvoj dieťaťa vo všetkých oblastiach, anglický jazyk je tak súčasťou tohto celostného rozvoja a ako taký sa nedá oddeliť od ostatných výchovno-vzdelávacích oblastí. Nezabúdajme, však že každé dieťa je iné a tempo rozvoja jazyka sa môže u jednotlivých detí výrazne líšiť. Nenechajte sa odradiť, ak si vaše dieťa neosvojí angličtinu tak rýchlo, ako ste dúfali. S časom, cvičením a povzbudzovaním sa bude naďalej zlepšovať a rozširovať svoje jazykové zručnosti. Začleňovaním angličtiny do každodennej rutiny z nej urobíme prirodzenú súčasť života vášho dieťaťa. Pomôže mu to cítiť sa v jazyku pohodlnejšie a povzbudí ho to k jeho častejšiemu používaniu. Poskytnutím podporného a výchovného prostredia môžete vášmu dieťaťu pomôcť rozvinúť lásku k učeniu sa jazyka, ktorá mu vydrží po celý život. Zážitkové učenie je jedna z najúčinnejších foriem učenia sa. Prostredníctvom zážitkov a skúseností si dieťa vytvára svoje vlastné teórie. Prostredníctvom aktivít deti podnecujeme k vyjadrovaniu svojich predstáv. Vedomosti nadobodnuté cez zážitky umožňujú dieťaťu jednoduhšie si osvojiť získané poznatky bez toho, aby sa cielene učilo.Vďaka malému počtu detí v triede (13-16 detí) môžeme deťom ukázať svet v jeho konkrétnych podobách, môžu ho ovoňať, ochutnať, chytiť….jednoducho ho žiť prostredníctvom krásnych okamihov! Vedomosti sa tak stávajú nielen poznatkom, ale aj zážitkom. Výlety, exkurzie, časté návštevy prírody, návštevy kultúrnych podujatí, práca v záhradke, športové aktivity, tanec, atď. je súčasťou nášho každodenného programu. Brantia disponuje vlastným krytým vyhrievaným bazénom priamo v areáli materskej školy. Naším zámerom je: Deťom sa počas pobytu v bazéne venuje športová trénerka. Bazén je taktiež počas celého školského roka bezplatne k dispozícii pre všetkych našich rodičov. V predškolskom veku tvorí pohybová príprava základ zdravého, všestranného rozvoja osobnosti dieťaťa. Hlavné ciele: Kvalitná strava (nielen v detskom veku) hrá kľúčovú rolu pri budovaní zdravého detského organizmu, je dôležitá nielen pre vývin zdravého tela ale aj pre správne fungovanie mozgu. Práve preto:MATERSKÁ ŠKOLA BRANTIA
O nás
Anglický jazyk
schopností, zručností, návykov a pod. Veľký význam pri plnení týchto úloh má aj výuka cudzieho jazyka.
jazykov. Začína sa od narodenia a trvá intenzívne približne do 7 roka. Počas tohto obdobia sa dieťa učí ďalší jazyk rovnakým spôsobom ako materinský a je schopné sa naučiť toľko jazykov, s koľkými prichádza pravidelne do kontaktu. Deti si
najskôr osvojujú jednoduché slová, ktoré neskôr začínajú spájať s ďalšími slovami. Deti sú veľmi praktické, prvé slová, ktoré začínajú hovoriť, vychádzajú z ich potrieb. K tejto stimulácii produkcie slov je najideálnejšie prirodzené cudzojazyčné prostredie, v ktorom je dieťa motivované vyjadrovať sa v cudzom jazyku. Dieťa nemá vytvorenú bariéru voči novému oproti dospelým, nebojí sa rozprávať, robiť chyby – nevníma ich ako prekážku a nevadí mu, keď ich niekto
opravuje, sú súčasťou bežného procesu osvojovania si jazyka. Deti sa tak učia porozumieť kontextu bez toho, aby museli bezpodmienečne rozumieť každému slovu. Zážitkové učenie
MATERSKÁ ŠKÔLKA BRANTIA
Pohyb a zdravá strava
Plávanie
Pohybová príprava
Kvalitná strava
SMŠ BRANTIA
Toto sme my
Náš pedegogický zbor zabezpečí pre Vaše dieťa to najlepšie, čo bude potrebovať na ceste životom v Brantii.